Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål - På campingpladsen

Skal jeg aflevere mit pas i receptionen?

På nogle campingpladser, vil I muligvis blive bedt om at aflevere jeres pas ved ankomsten. Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi, at I aldrig afleverer jeres pas. Tag i stedet en kopi af jeres pas hjemmefra overstreg jeres personnummer og skriv på kopien, at det er en kopi og den personer, som modtager kopien kan skrive den under med navn og dato. 
For mere information: taenk.dk

Hvor kan jeg gå hen med mine spørgsmål / bemærkninger på feriestedet?

Hvis I har nogle spørgsmål på feriestedet, omkring jeres feriebolig eller campingpladsen, skal personalet i campingpladsens reception eller Vacansoleils personale på campingpladsen kontaktes. Se mere information i jeres rejsepapirer. Hvis der er fejl eller mangler, og campingpladsen ikke kan rette op på det inden for rimelig tid så er det obligatorisk, iht. vores lejebestemmelser, at I kontakter vores danske kontor.

Skal vi betale depositum på campingpladsen?

På de fleste campingpladser vil I blive bedt om et depositum ved ankomst. Dette er for boligen og dens inventar og beløbet varierer fra plads til plads.

Præcis information om depositummet og betalingsmetode kan ses på hjemmesiden ved den valgte bolig på hver enkelt campingplads. Informationen står også på jeres rejsepapirer.  Hvis boligen ikke er rengjort ved afrejse kan personalet tilbageholde (en del af) depositummet, som kompensation for de ekstra rengøringsudgifter. Afrejser I udenfor det oplyste check ud tidspunkt skal I selv træffe aftale om refundering af depositummet.

Hvor skal vi checke ind, når vi ankommer på campingpladsen?

I henvender jer i receptionen ved ankomst på campingpladsen. Enten kan I checke ind her, eller alternativt vil de henvise jer til check-in i Vacansoleils receptionstelt, i de tilfælde hvor vi har Vacansoleil personale på pladsen. Vores personale har blå Vacansoleil t-shirts og de vil gøre alt for at hjælpe jer, det være sig med gode tips om seværdigheder eller andre spørgsmål.

Kan vi medbringe et lille telt?

På nogle campingpladser er det tilladt at opstille et lille telt ved siden af jeres bolig (nogle steder mod et tillæg).  Ring til os på forhånd og tjek om pladsen tillader dette.

Bemærk venligst: Antallet af personer der må bo samlet i den lejede bolig og det opstillede telt, må ikke overstige det totale antal tilladte personer i jeres bolig.

Hvilke ekstra omkostninger vil vi blive opkrævet på campingpladsen?

Ved ankomst skal der betales depositum for jeres feriebolig. Depositummet returneres når/hvis ferieboligen efterlades i rengjort stand. Eventuelle obligatoriske gebyrer, såsom slutrengøring, aircondition eller sengelinned vil fremgå af prislisten. De lokale myndigheder opkræver til tider en turistskat på ca. € 1,00 – € 2,00 pr. person, pr. dag. Dette betales på campingpladsen. Andre mulige gebyrer er miljø-/økoskatter, det sædvanlige registreringsgebyr i Kroatien og Campingpasset i Danmark. Mange campingpladser opkræver desuden depositum for armbånd eller kort til indgangsbommen.

Er faciliteterne på campingpladsen åbne i hele sæsonen?

Campingpladsens vigtigste faciliteter er åbne – også i lavsæsonen. I kan se de garanterede åbningsdatoer på restauranten og swimmingpoolen på den pågældende campingplads' side. Hvis campingpladsen har mere end en pool er åbningsdatoerne gældende for mindst én pool. Det kan forekomme at visse faciliteter er lukkede midt på dagen i forbindelse med siesta.

Hvis det er nævnt på campingpladsens informationsside, at der er nye faciliteter planlagt til en bestemt dato, vil det så være færdigt den dato?

Det er det mål der er sat af campingpladsen. Vi kan dog ikke garantere dette. På den pågældende campingplads' side, vil I løbende kunne se opdateringer i forbindelse med byggeriet. Vores salgspersonale kan også informere jer om status på det pågældende byggeri.

Er der restriktioner mht. swimmingpoolen?

Hver campingplads har sit eget regelsæt, der skal overholdes. Poolområdet skal holdes sikkert og derfor er der nogle retningslinjer der skal følges. I Italien er det mange steder obligatorisk at benytte badehætte ligesom der kan være forbud mod at bade i løse badeshorts, som fx bermudashorts. Vær opmærksom på at swimmingpoolen kan være lukket om eftermiddagen under siestaen. For yderligere information se venligst under ekstra information på hjemmesiden på siden for den pågældende campingplads eller kontakt vores salgspersonale.

Må vi parkere bilen ved boligen?

Som udgangspunkt må I parkere jeres bil ved ferieboligen. Hvis det ikke er muligt eller hvis der ikke er plads nok skal I parkere på campingpladsens parkeringsplads. Hvis I medbringer mere end en bil, opkræver campingpingpladsen ekstra for denne ekstra bil. Denne bil skal parkeres på campingpladsens parkeringsplads.

Er det tilladt at grille på campingpladsen?

Det er tilladt at grille på de fleste campingpladser. Dog er kulgrill ikke tilladt på nogle pladser pga. brandfare. Der kan I ofte benytte elektrisk grill eller gasgrill. I kan se informationerne herom på pladsernes sider på hjemmesiden eller kontakte os. Vi hjælper jer gerne.

Er der WiFi på campingpladsen?

Er I altid online på jeres smartphone, tablet eller laptop? De fleste campingpladser har nu WiFi tilgængeligt. Et WiFi piktogram kan ses på de campingpladsers informationsside, hvor der er WiFi tilgængeligt. Mange af campingpladserne tager et gebyr (betales på feriestedet) for brugen af WiFi. I skal være opmærksomme på at WiFi forbindelsen kan være mere ustabil end det I er plejer at opleve hjemme. På flere campingpladser er WiFi kun tilgængeligt på et central område og nogle gange kan I kun bruge WiFi på en gadget ad gangen. 

Hvilket sprog taler personalet på campingpladsen?

Vacansoleils team på campingpladsen er udvalgt af Vacansoleil og de taler ofte flere sprog. I kan se de sprog, der tales på en campingplads på vores hjemmeside under ekstra information eller I kan kontakte vores personale.

Hvilket sprog foregår underholdningen på på campingpladsen?

Vacansoleil har sit eget underholdningsteam - Campingtainment - på et antal udvalgte campingpladser. Dette foregår typisk på hollandsk, men underholdningspersonalet taler oftest flere andre sprog. Klik her for en oversigt over campingpladser der tilbyder Campingtainment.
Mange campingpladser tilbyder deres egen underholdning. Dette foregår som regel på det lokale sprog, men til tider også på andre sprog.

Skal vi betale for slutrengøring?

I vil ikke blive opkrævet slutrengøringsgebyr, hvis jeres bolig bliver efterladt i samme stand, som da I modtog den. Ren og ryddelig, så de næste gæster kan komme på plads i boligen, uden indblanding fra pladsens ledelse. Nogle boliger har et obligatorisk slutrengøringsgebyr, men dette står i de vigtige informationer, som kan ses, hvis det er relevant for den valgte bolig, på campingpladssiden. På alle campingpladssider på vores hjemmeside, kan I også finde disse informationer. I vil blive guidet gennem de forskellige boligtyper, ledighed og eventuelle specifikationer på den bestemte bolig, på den pågældende campingplads. Alle informationer vil også ses på hjemmesiden, under bookingen, for jeres valgte boligtype og på jeres reservations bekræftelse.

Hvis I har spørgsmål om dette, er I altid velkomne til at kontakte os.

Glemte sager

Hvis I har tabt eller glemt noget på jeres ferie, anbefaler vi at I kontakter vores salgspersonale inden for en uge efter hjemkomst. For størst mulighed for at finde det glemte, beder vi jer komme med så mange detaljer som muligt; produkt, mærke, farve, størrelse og andre specifikke detaljer.