Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål - Bookings

Er der forskel på at booke over internettet eller telefonisk?

Grundlæggende nej, for prisen er den samme. Hvis I har spørgsmål og ikke kan finde svarene på vores hjemmeside, er I altid velkomne til at kontakte personalet telefonisk på 5556 3566.

Hvordan får vi en rabatkode?

For at benytte visse tilbud og kampagner, skal I bruge en kode. Disse sendes som regel ud i forbindelse med specielle kampagner i vores nyhedsbreve. Hvis I ønsker at modtage disse koder, bedes I skrive jer op til et nyhedsbrev. I nyhedsbrevene bliver I desuden holdt informeret om de seneste tilbud og nyheder.

Klik her for at tilmelde jer nyhedsbrevet.

Hvordan kan jeg lave en booking hos Vacansoleil online?

På vores hjemmeside vacansoleil.dk, kan I gå direkte til vores bookingsystem, ved at bruge vores 'Søg og Book' menu.
I vores 'Søg og Book' menu kan I søge efter jeres favorit destination og ønskede periode. I booker den ønskede boligform ved at klikke på 'book nu'. Dette er knappen efter den viste pris. I er nu igang med at booke, og I skal blot følge de følgende trin.

Trin 1: Jeres ophold
Under dette trin har I følgende valgmuligheder:
Klik på den valgte boligs informationsside, for at få mere information.
Tilpas rejsedeltagere.
Tilføj ekstra, fx babypakke, ønsker, leje af sengelinned og slutrengøring.
Vigtig information og specifikationer af den valgte campingplads og boligform. 
Tilføj endnu et ophold; samme boligform i anden periode eller en anden destination.

Trin 2: Forsikringer
Vacansoleil tilbyder jer at tegne en forsikring gennem Europæiske. Vi anbefaler at I har en rejse- og afbestillingsforsikring.

Trin 3: Jeres data
I dette trin skal I udfylde jeres personoplysninger, og I kan indtaste en eventuel rabatkode. Til sidst spørger vi jer om, hvor kender I Vacansoleil fra.

Trin 4: Accepter
Her skal I tjekke jeres booking igennem. I kan stadig nå at rette i den, det gør I ved at gå tilbage i menuen. I dette trin, krydser I også af, at I har læst og accepteret lejebestemmelserne.

Trin 5: Betaling
Her kan I se hvilke former for betaling I kan vælge. Derefter trykker I på 'book nu', og jeres ferie bookes.

Trin 6: Tak for jeres booking
I dette trin kan I se jeres fakturanummer – hvis dette ikke sker, så er ferien ikke blevet booket, og I bedes ringe til os på 5556 3566. Når ferien er booket korrekt, vil I modtage en bekræftelse på mail.

Imens I booker jeres ferie, kan I hele tiden følge med i bookingen til højre på skærmen. Her kan I se den valgte boligtype og priser. Det er også muligt at se de obligatoriske afgifter, som skal betales på destinationen.

Kan vi blive garanteret en bestemt placering?

Garantier kan kun gives i tilfælde der skyldes medicinske årsager. Hvis garantien godkendes, opkræver vi kr. 200,- for dette.

Hvordan kan vi se om vores internetbooking er ok?

Når I har klikket på 'Book' kommer der en besked op med jeres fakturanummer, som bekræfter jeres booking. Derudover sender vi jer en e-mail kort efter for at bekræfte bookingen.

Hvordan udregnes priserne?

Det er nemt at regne ud, hvad jeres ferie vil komme til at koste.

For eksempel: jeres familie tilbringer to uger på Camping Due Laghi i Levico Terme i Italien. I lejer et fuldt udstyret Navajo bungalowtelt og skal bo der fra d. 3. til d. 17.6. Altså to uger.

Prisen udregnes på følgende måde:

 

14 nætter til kr. 253,00 pr. nat                                               kr. 3542,00

-/- rabat (14=7) 7x 253,00                                                     kr. 1771,00 -/-

+ reservationsgebyr                                                              kr. 198,00

Jeres ferie koster                                                                   kr. 1921,00

Hvis I skal leje en standplads regnes prisen ud på en anden måde. Den pris, I ser i første trin af bookingen, er baseret på et ophold for 2 voksne, selv hvis flere personer er tastet ind under søgningen. Årsagen er, at prisen pr. person varierer afhængig af rejsedeltagernes alder. Alderen på rejsedeltagerne skal tastes ind i bookingens fjerde trin. I får naturligvis den endelige pris på opholdet, inden bookingen er færdiggjort.

Hvad er det minimale antal af nætter vi kan booke en Vacansoleil bolig?

På de fleste campingpladser eksisterer der en nedre grænse for antal sammenhængende nætter, og i de fleste tilfælde er det mindste antal sammenhængende nætter 2 i lavsæsonen og 4 i højsæsonen. Det varierer dog fra plads til plads. Vi tilbyder også nogle få campingpladser, der tillader ophold af kun en enkelt nats varighed. Disse pladser kan bruges som overnatning på vej til jeres endelige feriedestination.

Hvornår modtager vi vores bekræftelse og faktura?

Er reservationen lavet på hjemmesiden, vil I modtage en mail med faktura og bekræftelse kort efter.

Har I lavet jeres reservation telefonisk, vil I kort efter modtage faktura og bekræftelse på mail. Hvis I har bedt om at modtage faktura med posten, vil I typisk modtage disse med posten, op til 5 hverdage efter bookingen er foretaget.

Hvornår modtager vi de endelige rejsepapirer?

I modtager jeres rejsepapirer pr. e-mail. De sendes, når vi har modtaget den fulde betaling for bookingen.

Kan vi reservere en babypakke i forbindelse med vores booking?

Ja på flere og flere campingpladser kan I også bestille en babypakke bestående af en barneseng, højstol og badebassin, hvis pladsen har ikonet med en sut. Prisen er kr. 41,00 pr. nat.

Bemærk: Der hører ikke tæppe eller madras med til barnesengen, det skal I selv medbringe. Huske også sengelinned.

Må vi medbringe kæledyr? Hvis ja, må vi medbringe mere end et?

I de specielle bemærkninger for hver campingplads kan I se om der må medbringes kæledyr på pladsen, og om de er tilladt i boligen. Evt. omkostninger pr. nat vil fremgå af prisskemaet. Ved booking skal oplyses hvis I medbringer kæledyr. Vi gør opmærksom på at det aldrig er tilladt, at medbringe kæledyr i Vacansoleils telte.
Hvis I lejer et mobilhome skal der sædvanligvis betales for kæledyret ved ankomst på pladsen. I tilfælde hvor der betales forud for kæledyr, opkræver Vacansoleil dette på sammen med betalingen for ferieboligen. På campingpladsens infoside på vores hjemmeside, kan I finde detaljer under 'Boliger' og her klikker I på den specifikke bolig I ønsker. 
Når I booker en standplads, betales der for kæledyr på forhånd til Vacansoleil. Hvis ikke, så betales dette ved ankomst på campingpladsen. Hvis I medbringer mere end et kæledyr, kontakt da venligst vores salgspersonale telefonisk.
Mere information om kæledyr her.

Er der nogle campingpladser, der er velegnede til kørestolsbrugere?

Campingpladser med faciliteter tilpasset kørestolsbrugere er vist med et specielt symbol. Vi tjekker ikke bare bade- og toiletforhold, men også hvordan døre åbner og om der er trapper eller andre niveauforskelle. Og vi undersøger naturligvis også adgangsforhold til poolen, café og restaurant. Vi gør opmærksom på at mobilhomes er mindre velegnede til kørestolsbrugere. Teltene er bedre egnet, da der ikke er smalle døre eller trin. Vi gør opmærksom på, at gulvet i Ottawa teltene er hævet 15 cm over jorden. På vores camping Château de Galaure tilbyder vi specielt byggede mobilhomes til kørestolsbrugere – Bali 2.

Er grupper af unge der rejser uden ledsagelse tilladt på campingpladserne?

De fleste campingpladser i vores sortiment er familie campingpladser og derfor afvises grupper af teenagere rejsende uden voksne ofte. For at undgå problemer ved ankomst, anbefaler vi jer at kontakte vores kontor, inden I booker.

Kan vi foretage en gruppebooking?

Ja, men det afhænger af gruppens størrelse. På vores hjemmeside kan I booke op til to boliger i samme periode på samme campingplads. Hvis jeres gruppe er større og I har behov for flere boliger bedes I kontakte os. Vi kan booke op til fem boliger til jer. Hvis I skal bruge flere, skal vi have skriftlig accept fra campingpladsen.

Kan vi tegne afbestillingsforsikring gennem Vacansoleil?

En velfortjent ferie er en værdifuld investering, og netop derfor findes der rejseforsikringer. Sammen med Europæiske ERV har vi fundet de forsikringer, der passer bedst til Vacansoleil ferierne. Hvorfor tage chancer? Hvis I er godt forsikret, vil I kunne slappe meget mere af.
Vi anbefaler, at I tegner en afbestillingsforsikring, der dækker hvis I eller nogen i jeres nærmeste familie bliver syge og ikke kan komme afsted, hvis jeres læge fraråder at rejse, i tilfælde af uventet opsigelse mindre end tre måneder før ankomst, samt ved skilsmisse. Alle erfarne rejsende sørger for at have en afbestillingsforsikring. Også ved last minute bookinger er det en god idé, da afbestillingsgebyret ofte er højt de sidste dage inden ferien. Prisen for Afbestillingsforsikringen er 6% af lejeprisen, hertil kommer 1,1% i lovpligtig skadesforsikringsafgift.

Hvilke overnatningsmuligheder tilbyder Vacansoleil?

Turen til jeres rejsedestination kan være ret lang. Selvfølgelig er det vigtigt at følge ruten, men det er også vigtigt at gøre turen så afslappende som muligt. Det er jo trods alt jeres ferie! I tilfælde af en lang køretur, er det smart at booke en overnatning undervejs. På nogle campingpladser kan I bestille en enkelt overnatning.

Klik her for at se overnatningsmuligheder på campingpladser.

Hvis vi får påført et ønske er det så garanteret?

Nej, et ønske er kun et ønske og kan ikke garanteres opfyldt. Vi viderebringer ønsket til campingpladsen, der vil gøre, hvad de kan for at opfylde det. Men et ønske kan ikke garanteres opfyldt og giver ingen rettigheder.

Jeg har vundet et rejsegavekort. Hvordan bestiller jeg?

Rejsegavekort kan kun blive brugt til bookinger lavet gennem telefonen. Rabatten vil ikke blive genkendt automatisk hvis man booker via hjemmesiden. Rejsegavekort kan ikke bruges til rejser der ønskes foretaget i juli og august. Klik her for oversigten over campingpladser I har mulighed for at vælge imellem.
Bruger I ikke det fulde beløb i én reservation kan I bruge det resterende beløb på gavekortet på andre reservationer under samme vilkår og inden gavekortet udløber. I vil modtage en e-mail der bekræfter det resterende beløb på gavekortet.

Kan vi ændre vores booking?

Følgende gælder for bookinger i 2018:
I har mulighed for at ændre på jeres reservation, men her vil prisen være iflg. vores lejebetingelser. I vil blive oplyst om eventuelle meromkostninger før ændringen foretages.

Følgende gælder for bookinger i 2019:
I kan annullere jeres booking gratis inden d. 31. december 2018. Efter denne dato beregnes annulleringsgebyr i henhold til vores lejebetingelser.

I kan ændre jeres booking gratis én gang inden d. 15. april 2019. Efter denne dato beregnes ændringsgebyr. I vil blive oplyst om eventuelle meromkostninger før ændringen foretages.

Hvornår kan vi annullere en booking?

I kan annullere jeres booking lige til ankomstdagen, dog skal vi have det skriftligt fra jer. Annulleringsomkostninger vil blive beregnet i henhold til vores lejebestemmelser.

Følgende gælder for bookinger i 2019:

I kan annullere jeres booking gratis inden d. 31. december 2018. Efter denne dato beregnes annulleringsgebyr i henhold til vores lejebetingelser.

Vi var igang med at foretage en internetbooking, men den perioden er ikke længere ledig. Hvad gør vi?

Når I vælger en bestemt periode og bolig, 'spærrer' vores system dette valg i et stykke tid. Dette gør at I har tid til at booke i ro og mag. Hvis I afslutter uden at booke, vil spærringen blive frigivet efter et stykke tid. I kan afslutte bookingen på et senere tidspunkt, hvis den stadig er ledig.